Monday, October 27, 2008

KoolAid og gjøre ting ferdig

Ikke mye spennende her i dag - mest gjøre ferdig gamle ting. Men jeg fikk gave i går. I USA kofferten lå det vel fir hundre pakker med KoolAid De er nå pent ryddet på plass i KoolAid skuffen i påvente av at jeg får kjøpt inn nødvendig utstyr for farging. Ubleket garn venter så det er kar og plastikk som mangler.

Det har vært litt messer i det siste og nettbutikkinnkjøp. Gamle prosjekter har derfor ikke blitt prioritert.
Ett av disse er julegavesokker. Enkelt arbeid, kun rettstrikk, men det har vært vanskelig å prioritere de fremfor det nye fargerike garnet.

Denne ukes sokkeprosjekt er derfor å få ferdig et par herresokker. Jeg har kommet til hælfellingen på den første.
Et annet prosjekt som har ventet lenge er en Hanne Falkenberg jakke. Jakken strikkes i rillestrikk, så arbeidet er enkelt - men.....

Prosjekt nr. 2 for denne uka er å bli ferdig med jakken.

I går strikket jeg tilsammen et erme, så det som gjenstår er et halvt erme pluss montering og vasking.














6 comments:

  1. Såååå mye spennende Kool Aid! Du er jammen heldig! Gled deg - det er veldig morsomt med saftfarging, og det blir en god (og søt) lukt i huset mens det pågår.

    ReplyDelete
  2. Så heldig du er som har fått så mye koolaid i hus. Jeg venter selv på en ladning, men det er bare 8 poser. Den jakken du lager ser ut til å bli kjempefin. Veldig anvendelig med så diskret farge.

    ReplyDelete
  3. Jøsses! Det er jo Kool-Aid nok til flere sauer der jo. Så heldig du er! Mye fint på bloggen din.

    ReplyDelete
  4. woow...kool-aid i lange baner. Å den jakken var etter mitt hjerte, hva farger angår..Flott!!

    ReplyDelete
  5. Å så masse flott kool aid - heldige du som har en så grei mann som handler slikt for deg. Kos deg skikkelig med farginga når du setter igang med den.

    ReplyDelete
  6. Så flott jakken din blir,nyydelig farge:0)Ha en fin uke.

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.