Wednesday, November 05, 2008

Valgnetter

Valgnetter kan brukes til så mangt. Mange timer foran TVen hvor det ikke er om å gjøre å se på hele tiden ga resultat; ferdig sjal.

Sjalet er med vilje ikke veldig luftig - og i hvert fall ikke luftig før blokking. Det er strikket i Hand Maiden fine yarn Lady Godiva farge Rose Garden. Jeg ønsket et sjal som kan brukes på kalde dager - og det tror jeg at jeg fikk til.

Det skumle og morsomme med håndfarget garn er at man jo ikke alltid vet om samme farge er lik i alle hesper. Her var det en av tre som var mørkere i enkelte av fargene. Jeg valgte da bevisst å ta den inn som nøste nr 2 - dvs å få en mørkere "stripe" ganske langt nede på sjalet.
Første bilde er ublokket.

Her ligger sjalet til blokking. Bilder etter blokking kommer i morgen.

11 comments:

  1. Oj, det var rett og slett vakkert! Veldig fine farger og mønster. Jeg visste ikke at det var så stor forskjell før og etter blokking. Det gir meg jo litt håp om at sjalet jeg har liggende på pinnene kan bli fint når det er ferdig. ;)

    ReplyDelete
  2. Nydelig sjal du har strikket Ma-2. Likte veldig godt sjatteringene i garnet. Blir nok et sjal som er deilig å slenge over skuldrene på kalde dager.

    ReplyDelete
  3. Det var et nydelig sjal Ma-2, nydelig farge. Regner med at du kommer til å få mange fine kvelder og dager med det der over skuldrene.

    ReplyDelete
  4. det var et lekkert sjal. likte godt fargene paa det. strikket du hele sjalet under valgvaka?

    ReplyDelete
  5. De siste 200 grammene gikk i løpet av natten :-)

    ReplyDelete
  6. Er på en liten bloggrunde og kom tilfeldigvis innom din. Så nå har jeg sittet her og kost meg ganske lenge. Utrolig mye lekkert du har strikket og jeg har virkelig både kost meg og fått inspirasjon. Takk skal du ha.

    ReplyDelete
  7. Kjempe fint sjal. Så bra at du har laget deg en blogg, så vi får se alt det fine du har strikket. Takk for titten, ha en fortsatt fin kveld.

    ReplyDelete
  8. Du er flink med pinnene dine, det kommer utrolig masse lekkert fra dine flittige hender.
    Nydelig sjal og flotte farger.
    Ha en fin kveld :-)

    ReplyDelete
  9. Deilige farger i sjalet ditt. Og garnet høres praktfullt ut. Blir spennende og se det ferdig blokket. Det må jo bare bli nydelig.

    ReplyDelete
  10. Takk for hyggelige kommentarer

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.